Christine/Pr2/M-W/11-11-2020

Check SpellingHippo, zebra, monkey, bear, parrot, tiger, all are there.” Under the current circumstances T is  going to check the spelling through smart notebook (pictures and complete the sentences type of exercise ex. This is a h………… .(hippo) Ss will write the word in the sharing white board so everyone can see.

Check workbook p.22 ex.1

Review Animals with flashcards Ss call out the animals.

Move on to p.23 

Aim Present the P.S. third person singular affirmative and negative (Smart Notebook carrots, bananas, cheese, chicken, peas, apple /Henry likes apples… Henry doesn’t like carrots.)

Practice Workbook p.23 ex.1 in class.

Further practice (Smart notebook . Freddy the frog. He lives in a tree and he eats spiders. He doesn’t like apples. )Ss choose an animal and talk about it.

H/W:

Workbook p.23 ex.2

Copy x2 He lives in a tree and he eats spiders.

Στο σημερινό μας μάθημα θα εξετάσουμε την ορθογραφία μέσω εικόνων. Στη συνέχεια θα κάνουμε εξάσκηση τα ζώα που συναντάμε στον ζωολογικό κήπο μέσω flashcards. Θα προχωρήσουμε στο Student’s book p.23 , Γραμματική ‘he likes bananas, he doesn’t like carrots. ‘ Θα κάνουμε εξάσκηση στο workbook άσκηση 1 σελ.23.  Επιπλέον θα κάνουμε προφορικά την άσκηση 3 στη σελίδα 23 του Student’s book. Οι μαθητές θα διαλέξουν ο καθένας ένα ζώο και θα μιλήσουν για αυτό.

🙂